Pagina's

zondag 8 november 2015

Beurs

Vandaag organiseerde Le Cafe Pluche een Troc des Plantes. Een beurs waar vrijwilligers aan het eind van het tuinseizoen hun overtollige planten, Plantenzaadjesstruiken, bollen of plantzaadjes kunnen brengen. En als er iets van je gading bij is kun je weer iets mee terug nemen voor je eigen tuin. Dus een kolfje naar de hand van Joosje. Ze werd met open armen ontvangen omdat ze de plantzaadjes netjes verpakt had. Elk pakketje was voorzien van de plantnaam en tevens stond haar ‘vogelhandtekening’erop. Het was een gezellige atmosfeer op deze ruilbeurs. Verder kon je er weer eigen gemaakte appeltaartje of pompoen soep tegen een geringe vergoeding van 1 euro krijgen. En uiteraard droeg het uitzonderlijke zonnige (22C) november weer bij aan de feestvreugde. We zijn zo onderhand helemaal ingeburgerd in de Cafe Pluche club. Hieronder de video impressie van de plantenbeurs.
Gisteren avond hebben we ook bij toeval nog een gezellige restaurantje ontdekt in Verteillac. Aanvankelijk hadden we een ander restaurant willen bezoeken. Maar die bleek dicht en het alternatief restaurant bleek bij binnenkomst nogal luidruchtige muziek aan te hebben staan. Bij de dreunen van die muziek zou onze maaltijd slecht verteren. Dus eindelijk bij Le Perigord Vert terecht gekomen en uitstekend gegeten. Wil je ons oordeel weten dan moet maar kijken op Tripadvisor. Ik schrijf steevast mijn ervaring van hotels en restaurants op die site. Ik maak ook gebruik van Tripadvisor voor de selectie van een hotel of eetgelegenheid. Dat bevalt me prima. Hieronder mijn scores. Gelukkig tot nu toe maar een keer een slecht restaurant getroffen. Logisch want toen had ik geen Tripadvisor advies bekeken van te voren.Tripadvisor

2 opmerkingen:

Marthy zei

Zo'n planten en zaden ruilbeurs, wat had ik daar graag geweest.

Joop zei

Zo'n beurs Marthy moet er vast en zeker ook zijn in jullie buurt. Het is een typisch Frans verschijnsel