Pagina's

donderdag 26 november 2015

Fröbelen

Inmiddels is mijn huiskamer in Les Cotes weer op temperatuur. Een weekje niet stoken vanwege mijn verblijf in Nederland zorgde ervoor dat de temperatuur tot 12C gedaald was. Nu met de open haard en ondersfrobelenteunende kacheltjes zitten we weer op 20C en voelt het aangenaam. Echt een klimaat om te gaan fröbelen. Nodig om kleine 3D objecten te maken waarop ik kan gaan video mappen. Ik heb een grappig gratis programma ‘Pepakura’ gedownload waarmee je 3D modellen kan laten uitvouwen tot 2D objecten. Die kunnen dan na uitprinten, knippen en plakken weer omgezet worden in 3D modellen. De oorspronkelijke 3D modellen maak ik in SketchUp van Google. Gisteren in Riberac dikker A4 papier gekocht alsmede een scherp mesje en een metalen lineaal. Ook nog wat plakprit. Vandaag kon de pret beginnen. Het eenvoudige 3D model in Sketch. SketchmodelVervolgens in Pepakura laten uitvouwen in een 2D object. Op het model staan de vouwlijnen ingetekend en ook de lipjes waar geplakt moet worden. Alles uitprintbaar op 1 A4 vel. 2D modelOpschaling is mogelijk maar dan moet je onderdelen van model op verschillende velletjes A4 uitprinten. Ook kunnen er bij de lijnen nummers geprint worden zodat het in elkaar zetten wat gemakkelijker gaat. En na het uitsnijden van het model uit het A4 vel begon het echte fröbelwerk. Vouwen en plakken. Eerste resultaat mag er zijn.3D eind

Morgen weer verder en met mijn nieuwe PicoPix beamer en Resolume Arena met nieuwste versie 5.0 een proef videomapping maken. Dus ik ben nog wel een paar dagen van de straat. Maar goed ook want de jacht is weer open. Vanmiddag was het gedoe van jawelste rondom mijn huis. Veel kleine bestelbusjes met jagers. En ja hoor, het heftige hondengeblaf maakte me duidelijk dat men succes had. Men had een wild zwijn geschoten en sleepten het dode beest aan zijn poten over het veld aangrenzend aan mijn domein. Laat mij maar fröbelen.zwijn

1 opmerking:

Anoniem zei

Ben benieuwd wat het eindresultaat gaat zijn na al dat gefrobel.
Succes (en ja ieder zijn hobby! Er is al genoeg geschoten in de wereld).

Salut, Marjolijn