Pagina's

dinsdag 10 november 2015

Naar het Noorden of het Zuiden

DJ Tiësto gaat op Noorse tournee. Vandaag kreeg ik van Gunn Berit een foto DJ Tvan een krantebericht. Hij gaat 9 januari 2016 in het zeer noordelijk gelegen Tromsø optreden op de ‘Raketnatt’. Daarvoor geeft hij ook nog concerten in Trondheim en Bodø. Misschien een reden om nog eens als DJ Tiësto fan terug te gaan naar het Noorden. Of toch maar naar het Zuiden. Paul de Leeuw heeft ooit een mooi nummer uitgebracht ‘Naar het zuiden’. Hij zingt het nummer samen met Fernando Lameirinhas, die het Portugese gedeelte van de tekst voor zijn rekening neemt. Het lied ontroert me elke keer weer opnieuw vanwege de eenvoud, de Portugese klank en de tekst over letterlijke en figuurlijke warmte. Ik ga houtaan het eind van de week naar het Noorden. Joosje gaat weer voor een tijdje naar haar eigen Beijersche stek. En ik combineer het terugbrengen met wat praktische zaken als een APK keuring voor mijn Fiat Doblo en wat bezoekjes. Ik blijf het merkwaardig vinden dat in één Europa je terug moet met je auto naar het land van herkomst voor een APK keuring van niet meer dan een half uur. Men is al meer dan 10 jaar aan het bestuderen of dat niet anders kan. En na een weekje Beijersche ga ik weer terug naar het houtstapelzuiden. Ik kan er op Les Cotes de komende periode weer warmpjes bijzitten. Via een toevallig contact in St. Severin kwam ik een aardige leverancier van open haard hout op het spoor. Hij heeft een kubieke meter gekloofd op maat gezaagd eikenhout afgeleverd. En vandaag hebben we dat hout gestapeld tegen de muur op de veranda. Ruim voldoende voor de winter in combinatie met nog wat resthout uit de hangar.

Geen opmerkingen: