Pagina's

zaterdag 21 november 2015

Op bezoek

Een weekje Nederland kan uiteraard niet zonder een bezoek aan mijn kleinkinderen Mats en Lotte in Barsingerhorn. Een eerder gepland bezoek van afgelopen week werd uitgesteld vanwege het voorspelde zeer spakjestormachtige weer. Ik had ons bezoek al aangekondigd naar Mats met een foto van mijn schoenen waar Sinterklaas twee kadootjes in had gedaan. Op een van de kadootjes stond zijn naam. Dus je kunt begrijpen dat Mats al gespannen zat te wachten op mijn komst. Het gaf ons ook de gelegenheid om nog zijn roze gipsbroek te bekijken. Want volgende week mag het zes weken na zijn operatie aan beide heupen er weer van af. Hij is die periode op een uitstekende manier doorgekomen door de volle aandacht van zijn ouders en het zo veel mogelijk mee doen op school. Het kado, een potje Franse honing waar Mats gek op is, viel dus in de smaak. Verder genoot hij net als wij van de slagroomtaartjes die we mee gebracht hadden. Uiteraard speelde hij graag met zijn lego. Dit keer werd de hijskraan in elkaar gezet. En tot slot een potje ‘dieren (mens) erger je niet’ gespeeld. Hier de video van ons plezier met Mats.
Lotte is ook behoorlijk gegroeid. Ze zit parmantig in haar kinderstoel, sabbelt op vingers, kijkt je lief indringend aan en draait haar hand niet om voor een bordje met aardappelen, ei en spinazie. Kortom het was weer een feest om Mats en Lotte te zien. Je prijst je dan rijk om zoveel levensvreugde te zien. En jullie kunnen meegenieten via een videootje van Lotte.
Tot slot een bezoek aan Nederland is ook een moment om eventuele nieuwe gadgets op het gebied van electronica aan te schaffen. Met de tegenwoordige mogelijkheid van on-line bestelling en volgende dag aflevering is het een fluitje van een cent. Orientatie via internet op de eigenschappen van de gadgets is ook makkelijk via Youtube testvideos. Nu ben ik in het bezit gekomen van een PicoPix videobeamer van Philips. Handzaam, vele aansluit mogelijkheden (en dus weer veel kabels nodig) en een goed beeld mits het wat verduisterd is en men een klein formaat beeld gebruikt. Om die manier kan ik wat sneller videomapping uitproberen. Ook een draadloze speakerbox van HP viel me tendeel dankzij Edgar. Dus nu kan ik morgen onderweg terug naar Pillac ook mijn iPod muziek draadloos afspelen via bluetooth.wireless

Geen opmerkingen: