Pagina's

zondag 29 november 2015

Voorwaarts mars

Voordat het zover was dat deze kreet geslaakt kon worden waren we ruim een uur verder bij Cafe Pluche. Ik had gisteren om 13.30 een afspraak met Marche Nordiquede instructeur van Marche Nordique of in goed Nederlands Nordic Walking. Een manier van wandelen met speciale wandelstokken die ervoor zorgen dat je nog meer energie verbruikt als bij gewoon wandelen. Serge, de instructeur, was perfect op tijd. Ik kon met hem dan ook eerst een uitgebreid interview opnemen over Marche Nordique als promotie van deze activiteit bij Cafe Pluche. Daarna kwamen de vrijwilligers. Een grote groep die met elkaar aan een warming-up begonnen. En daarna voorwaarts mars. De paden op en de lanen in. Men ging voor een kleine 10 km in de omgeving. En zoals je kunt verwachten bij Fransen. Bij terugkomst na een paar uur zou er gluhwein zijn als beloning. Ja want na gedane arbeid is het goed om wat alcohol te nuttigen is het motto onder de Fransen. Hieronder de promotievideo die ik gemaakt heb voor Cafe Pluche.
Ik bracht echter een deel van mijn middag nog door op de kerstmarkt van Aubeterre. Nou dat was verloren tijd. De talrijke kraampjes probeerden allemaal allerlei prullen aan de man te brengen. Dus wat mij betreft inpakken en wegwezen. Overigens had de gemeente bij de Cafe Pluche locatie al een kerstal neergezet. Helaas de bewoners waren er nog niet. Dus even uitkijken naar een ezel, een timmerman en een zwangere vrouw. IMG_3691

Geen opmerkingen: