Pagina's

dinsdag 15 december 2015

Antiek oorlogstuig

Afgelopen zondag was het al vroeg een drukte bij de parkeerplaatsen rondom Salles des Fêtes van St. Severin. Bij de ingang van het dorp stond aangekondigd Salon des Antiquités Militaires et du Chasse. Klinkt heel deftig. Maar in feite
was het een beurs van verzamelaars van voorwerpen uit voornamelijk de eerste Wereld Oorlog. Men had nog even het woordje jacht in de titel geplakt om niet iedereen af te schrikken. Niet dat ik erg geinteresseerd ben in oorlogstuig maar een bezoek gaf mij ook de gelegenheid om eens de Salles des Fêtes van binnen te bekijken. Die zaal wordt in mijn ogen maar zelden gebruikt. Dus naar binnen en ik moest ook nog 2 euro betalen om het arsenaal aan wapens te aanschouwen. Er was een handjevol handelaren die hun talrijke waren hadden uitgestald. Een grote serie bajonetten, medailles, geweren en helmen waren er te zien. Ook emblemen van uniformen waren in een soort postzegel album uitgestald voor fikse prijzen van rond 50 euro per embleem. Slechts een enkele bezoeker kocht wat. Mijn oog was gevallen op een wit beeld van Napoleon. Ik zag dat wel als een ideaal object om mijn 3D video mapping op kleine schaal verder uit te gaan testen. En in de onderhandeling lukte het me om 10 euro van de prijs af te krijgen. Vervolgens liep ik tevreden met het beeld onder mijn arm naar buiten. Hieronder een korte video impressie van de beurs.

Geen opmerkingen: