Pagina's

woensdag 6 januari 2016

Op zijn tenen lopen

De afgelopen dagen heb ik me nog eens wat meer verdiept in de prestaties die mijn laptop nu levert als ik werk aan 3D animaties gemaakt in Cinema 4D lite en verder afwerk in Adobe After Effects. De laptop loopt dan echt op zijn tenen zoals blijkt uit het plaatje van de centrale processor. CPU useVoor een animatie van 30 seconden weliswaar in HD format (1920x1080) heeft de laptop bijna 25 minuten nodig. En ik heb echt geen kinderachtige laptop (HP Zbook 15). Maar ondanks de twee HDDs, een NVDIA Quadro K2100 card met 2 MB op de kaart en nog eens 32 MB als RAM staan de 8 cores op bijna 100% van hun capaciteit te werken. Het is me wel duidelijk geworden ook door verdere orientatie op het web dat ik toe moet naar een echt werkstation van HP. Hetzij de HPZ640 of de HPZ840 met een zwaardere grafische kaart(en). Dus maar eens met Edgar overleggen aanstaand weekend. Want dan komen de kinderen en kleinkinderen op bezoek. Leuk vooruitzicht.

Geen opmerkingen: