Pagina's

vrijdag 4 maart 2016

Ontdekkingen

De bakkersvrouw wees me van de week op drie nieuwe broodsoorten die ze viking broodvanaf nu bakten. Een ervan is Viking brood. Onmiddelijk schoot me te binnen dat dit brood ook een aantal geleden jaren verkrijgbaar was. Je kon het destijds bij Wim en Tineke op de camping bestellen. Dus ik nam graag een broodje mee. En inderdaad het is heerlijk smakelijk en vol vezels. Verder voordeel is dat het vers blijft bij invriezen. Dus op die manier doe ik met 1 brood twee dagen en bespaar ik op mijn manier en gooi wat minder vaak oud stokbrood weg. lemonEn op brood hoort natuurlijk beleg. Ook daar heb ik een smakelijk ontdekking gedaan. Bij de Franse grootgrutter LeClerc in Riberac is een aantal schappen speciaal ingericht voor de Engelse consument. Het barst hier immers van  de Engelsen in dit gebied. En op een van de schappen trof ik jam van Mackays uit Schotland aan gemaakt van limoen en citroen. Het is een perfecte smaak combinatie van zoet en zuur. Dus meteen maar twee potjes ingeslagen. En even verder op de plank zag ik een aantrekkelijk doosje staan met handgemaakte fudge van hFudgeet Mrs. Tillys, ook uit Schotland. Eenmaal in je mond weet je niet wat je overkomt. Een smaaksensatie. Daarbij is het de kunst om slechts een stukje uit het zakje te nemen en de verleiding te weerstaan om er nog een te pakken. Maar jullie weten het. Ik ben heel erg sterk. Dus er zijn er nu nog een paar over aan het eind van deze lang week.

1 opmerking:

Marthy zei

Joop, wat lekker allemaal, vooral die jam lijkt me zalig.