Pagina's

zaterdag 26 maart 2016

Seizoensgebonden

In de afgelopen jaren heb ik op mijn blog een aantal videos geplaatst die te maken hebben met seizoensgebonden aktiviteiten. Pompoensoep makenkastanjes rapen, boterschaapje maken etc. Allemaal niemandalletjes maar kennelijk wel leuk genoeg voor mensen om ernaar te kijken. En nu na een aantal jaren kan ik vasstellen dat elk jaar het aantal kijkers stijgt als het seizoen daar is. Nu ook weer met het boterschaap videootje. Typisch iets Boterschaapje viewersdat met Pasen te maken heeft. En evenals als vorig jaar zie ik dat dezer dagen het aantal keren dat het filmpje bekeken wordt toeneemt. En na Pasen droogt het weer op. Blijft een leuk fenomeen. In Noorwegen waar ik Tia skitureen kleine 10 jaar heb gewoond in Tromso begint het paasreces altijd al ruim een week voor Pasen. Men heeft dan massaal vrij. En bijna iedereen gaat dan skien.  Men trekt erop uit en neemt prTia sofaoviand mee voor onderweg. Jong en oud maken urenlange trips in de schitterende natuur. Ook ik word regelmatig op de hoogte gehouden via FB van dit soort aktiviteiten door mij Noorse vrienden. Tia, mijn Noorse hond die in de zomer bij mij is, gaat dan mee met Gunn Berit. Ze geniet ervan. Ze loopt hele afstanden aan de lijn voor de skiloper. Maar je kunt begrijpen dat ze ook altijd heel blij is om weer thuis te zijn. En daarna uren slapen weggekropen in een warme deken of op een kussen op de bank. Vrolijk Pasen allemaal.

1 opmerking:

Marthy zei

Ik schrok, dacht even dat die sneeuw in Frankrijk was gevallen. Jij ook vrolijk Pasen, Joop.