Pagina's

donderdag 24 maart 2016

Zandzakken voor de deur

Net als elk jaar ben ik met frisse moed begonnen aan het invullen van van Inkomsten Belasting formulier. Het valt me op dat er elk jaar meer vragen bijkomen. Kennelijk houdt men ervan om het steeds maar ingewikkelder in plaats van eenvoudiger te maken. Het is positief dat men al zandgegevens vooraf heeft ingevoerd. Maar ik controleer deze gegevens wel. Je weet maar nooit. Na een eerste rondje invullen ben ik het ff zat en ga dan een dag later verder om het af te ronden. Vanochtend nog weer wat gefilmd op de bouwplaats van het huis dat gerenoveerd wordt in Epeluche. Het gaat zo hard dat ik maar wekelijks wat ga filmen. Er stonden grote zakken met zand op het buiten terrein. En de werklieden waren grote pakken isolatie materiaal naar binnen aan het isolatieslepen. Men heeft de beneden ruimte al helemaal afgewerkt met isolatie. Het valt me op dat het erg schoon is op de werkplekken. Men ruimt alles netjes op en veegt het voortdurend aan. Niks geen Franse slag. Inmiddels heb ik ook een prijs overzicht gekregen van de mogelijkheden voor een HPZ840 workstation. Ik kan nu mijn eigen configuratie gaan samenstellen op basis van het budget dat ik er aan wil besteden. Het viel me op hoe belachelijk goedkoop tegenwoordig 1-2 TB schijven zijn. Uiteraard is de NVDIA grafische kaart een aanzienlijke kosten post alsmede de Intel processoren. Ik hoop straks in begin April eerst eens wat te proefdraaien met een dreammachine. Daarna volgt pas de definitieve keuze en aanschaf.

Geen opmerkingen: