Pagina's

vrijdag 1 april 2016

Goed 1 April nieuws

Vanochtend kreeg ik van mijn PhD student het nieuws te horen dat zijn tweede wetenschappelijke artikel over oesters on-line gepubliceerd is in Food Control. Dat is een goed bericht omdat het tijdschrift best een aardige wetenschappelijke ranking heeft. Geen Nature, Platte zeeuwse oester Ostera edulismaar ik ben erg blij mee. En als ik de on-line publicatie zie met een buitenlandse oud-collega en mezelf als co-auteur dan geeft dat een goed gevoel. Ook omdat het artikel interessante gegevens bevat over een groot aantal gemeten geurstoffen in twee verschillende oester soorten afkomstig uit de Zeeuwse wateren. Nu zijn er nog 1-2 artikelen in de maak waarbij we door middel van verschillende algensoorten als voer voor de oesters de geursamenstelling probeerden te beinvloeden. Allemaal van belang omdat mogelijk de oestercultuur op land moet gaan plaatsvinden. En dit artikel is geen 1 April grap. Want die grappen zijn weer niet van de lucht. Bij de HEMA tompouce deodorant, een niet bestaande file in Nederland, hunnebedden onder een glazen stolp, de Google zelfrijdende fiets etc etc. Lees maar na door hier op te klikken.00019.00_00_07_21.Still001 Ook ik heb er maar eens aan meegedaan door op mijn blog gisteren een bericht te plaatsen over de aanstaande Marche Nordique voor tweelingen bij Cafe Pluche. In Frankrijk heet een 1 April grap Poisson Avril. Wel toepasselijk in mijn geval als je naar mijn oude werkterrein kijkt. Mijn buurblogger Marthy was benieuwd of ik zelf ook deelneem aan Marche Nordique. Het antwoord is nee. Een iets te zware inspanning voor mijn rechterkunstknie heb ik als excuus. Maar wie weet. Ook schijnt de zon vandaag en ben ik me aan het voorbereiden voor een 14 daags verblijf in Nederland. Zondag a.s. ben ik dan weer in polder en ga een gezellige periode tegemoet met familie, vrienden en vriendinnen. Jullie horen weer van mij.

Geen opmerkingen: