Pagina's

dinsdag 26 april 2016

Koude douche

Ik merkte de laatste dagen dat langzaam maar zeker het warme water uit mijn boiler in de badkamer kouder werd. Aanvankelijk dacht ik dat het mogelijk nog een nawee was van de stroomstoring in mijn huis tijdens mijn ketelafwezigheid. Maar het maakte niet uit welke (dag of nacht) stand de schakelaar in de meterkast stond. Dus de klusjesman Andre gebeld. Die stond binnen een paar uurtjes op de stoep. Binnen in de ketel bleek een onderdeel defect te zijn. Inmiddels besteld via het internet en voorlopig douchen in het gastenverblijf waar een aparte boiler is voor de douche. Andre bracht me meteen op de hoogte van een recente ontwikkeling bij het renovatie project van het woonhuis in Epeluche. Het Department heeft onverwachts besloten om de subsidie stekker er per 31 mei uit te trekken. Dat is een koude douche voor de werklozen en de medewerkers van de stichting die het project zeer deskundig begeleidt. Reden bezuinigingen. Triest voor werklozen die zeer gemotiveerd waren door dit project. Op die manier weer terug bij af. Gisterenavond de situatie ook besproken met de burgemeester van Comberanche en Epeluche. Ik blijf de voortgang van het project tot het einde filmen. Maar de film krijgt nu wel een ander wending. De video was bedoeld om te laten zien hoe succesvol zo’n gezamenlijke aanpak kan zijn. Het wordt nu meer een document voor betrokkenen van hun werk. Triest en onbegrijpelijk.

Geen opmerkingen: