Pagina's

donderdag 5 mei 2016

Langzaam maar zeker

Gisterenavond kwam een klein team van de werkgroep Memoire Locale van Cafe Pluche bij mij thuis om het eerste opgenomen video interview met een ruim 90 jarige inwoner van Comberanche en Epeluche door te diner finalnemen. Het was een leuke Franse ervaring. Zoals gebruikelijk kwam men niet op tijd. Het eerste groepje was een kwartiertje later en de tweede groep een uur. De laatste groep had ook moeite om mijn adres te vinden ondanks uitgebreide informatie vooraf toegezonden inclusief foto van mijn huis. Verder kwam het vermoeden dat Joosje al had uit. Men had wijn, pate en rauwe ham meegebracht. Men was ervan uitgegaan dat we nog samen een maaltijd zouden gebruiken. Wij niet dus en hadden een uur eerder al uitgebreid gegeten. Nu kwam het aan op improviserenstudio final. En Joosje is daar een meester in. Gelukkig hadden we nog wat stokbrood over, verder het nodige beleg, wijn en een heerlijke Italiaanse taart die Joosje gebakken had. Ook waren ze met wat meer personen gekomen dan waarover we eerder gesproken hadden. Maar hoe meer zielen hoe meer vreugd! En zo begonnen we een kleine twee uur later aan het bekijken van de video opnamen in mijn studio. Men vond vrijwel  alles interessant wat Emile vertelde. En ik ben goed geholpen met een overzicht van de onderwerpen die Emile besprak en op welk moment in de opnamen. Ruim na elven vertrok de gezellige club weer. Wij een ervaring rijker. Nu op naar fase twee in deze video productie. Een tweede interview met Emile aanstaande zaterdag voor nog wat ontbrekende onderwerpen.nabespreking final

Geen opmerkingen: