Pagina's

donderdag 26 mei 2016

Muziek en geen afwas

Gisterenavond ben ik voor de tweede keer neergestreken in bistro Verticalle in Verteillac. Na al het onkruid wieden heb ik mezelf getrakteerd op een etentje. Al op enige afstand van het restaurant kon ik al horen dat het er een levendige bedoeling was. Muziekklanken kwamen me tegemoet. gitaristEenmaal binnen bleek het volle bak te zijn. De uitbaatster kon men nog net het laatste vrije tafel aanbieden dicht bij de muziek. De zanger en gitarist was een bekende. Ik heb hem al een aantal keren gezien met zijn trio. Ditmaal was hij slechts met een nieuwe sologitarist. De zanger heeft een compleet arsenaal van jaren 60-70 liedjes op zijn programma staan. Onvermoeibaar speelden ze tot klokke negen uur. De uitbaatster maakte me duidelijk dat het vaste menu voor de avond helaas uitverkocht was. Dus kon ik uit een uitgebreide pizza menukaart kiezen. De pizza Espagnol sprak me wel aan selfi restoen ik liet ze  nog wat extra tonijn toevoegen. Het bleek een prima keuze te zijn. Prima bodem en een smakelijk geheel van ingredienten. De rode huiswijn smaakte ook prima. Na het toetje en een espresso kon ik wel gelaafd het pand weer verlaten. De kosten waren net als de eerste keer bijzonder acceptabel. Voor 28 euro eten, wijn, muziek en geen afwas doen. Het leven bevalt prima zo. De foto is er een getuige van.

1 opmerking:

pieterd zei

Hallo Joop,

Klinkt me bekend in de oren!!! Muziek en geen afwas!!!
Hoe is het met je? We zijn afgelopen meivakantie bij je in de buurt geweest en hebben er nog even aan gedacht je te komen bezoeken. Wie weet de volgende keer. We hebben in februari onze Knaus Sun Traveller ingewisseld en bezitten nu onze droom: Een volkswagen California. Heerlijk compact en een super camperbus voor ons. In de meivakantie lekker gehoped naar Madrid en genoten van alles! Komende zomer gaat eerst mijn dochter met haar vriend met de bus via Parijs en Monpelier naar Barcelona. Minette en ik vliegen daar na toe en nadat zij terug gevolgen zijn gaan wij door Andalusie waar 3 weken later onze zoon met zijn vriendin in Malaga landen. Wij vliegen terug en zij gebruiken de VW om terug te rijden en uiteraard ook te genieten van Spanje en Frankrijk.
Ik ben gelukkig hersteld van een knallende burn-out en ben gelukkig weer aan het werk. Naast de werkzaamheden op school maak ik nog regelmatig muziek. Bij het zingen van het lied: Het kleine cafe aan de haven moet ik nog steeds aan je denken. Haha mooie tijden op le Portrait!

Joop het gaat je goed en wellicht tot een face to face ontmoeting in de toekomst!

Vel groeten ook van Minette,

Pieter van der Donk.