Pagina's

maandag 16 mei 2016

Slag geslagen

Vandaag hebben we bij Jardin Vert onze slag geslagen met de aankoop entreevan een Gardena besproeiings uitrusting. De tuintjes bij het zwembad en de bergerie zijn helemaal op orde. Er staan veel mooie planten in en die verdienen ook een druppie water als ik er niet ben. En Gardena heeft daar wel een oplossing voor. Wat zeg ik een heleboel oplossingen. Voordat je het weet ben je het spoor bijster. Maar dankzij zorgvuldig speurwerk van tuinexpert Joosje zijn we nu voorzien van een ‘computer’ gestuurd besproeiingsplan. Een schakelklok op de kraan die in verbinding met een sproeier tussen de planten. Elke dag wordt er gesproeid op een door ons gewenst tijdstip en gedurende een door ons gewenste periode. Dus de plbienvenueantjes en struiken komen nooit meer een druppie te kort. Ook hebben we nog een bezoekje gebracht aan de jaarlijkse ‘floriade’ van Riberac. In de grote tuin van het Openbare Werken stond een groot aantal standhouders met hun rozen planten, vetplanten en heel veel andere planten. Via een heerlijk kneuterig entree hokje en een entree van 1 euro per persoon mochten we naar binnen waar we welkom werden geheten door vogelverschrikkeraars. Het was er gezellig druk op de eerste pinksterdag. Ook hier kochten we nog twee planten voor in de tuin want water geven is nu een fluitje van een cent geworden. Verder heb ik me in de Pinksterdagen druk bezig gehouden met de montage van de film over de renovatie van het huis in Epeluche. Ook Natasja en Wino zijn ingeschakeld als het gaat vertalen van Frans naar Nederlands en omgekeerd. De premiere is nu gepland voor 13 juni. Nog het nodige werk  te doen. Poster maken en de vertoning in de zaal uittesten. Ik hoop dat er veel mensen komen kijken. Tot slot, een lieve foto van Lotte gemaakt door Femke. Lotte zit lekker mee te lachen tijdens haar verblijf met de Pinksteren op Ameland. Bij het zien van de foto begin ik zelf ook elke keer te glimlachen.lotte lachje

4 opmerkingen:

Marthy zei

Wat wordt het al een lekker ding!

Anoniem zei

Een taalfoutje: beschroeingsplan moet zijn besproeingsplan, toch? Jullie zijn lekker bezig, ga zo door!
MVG, Marjolijn

Joop zei

Foutje hersteld.

Emie zei

Zelfs ik ga mee lachen bij deze foto. Schattig!