Pagina's

maandag 13 juni 2016

Camping La Roche Canillac een aanrader

Afgelopen donderdag met camper op pad naar de Correze. Doel was een bord campingbezoek aan de Jannen van Camping La Roche Canillac. De TomTom begon al net buiten Riberac me constant te verzoeken om van de hoofdweg af te buigen. Ik heb er bewust niet aan toegegeven omdat ergens in mijn achterhoofd nog een slechte ervaring aanwezig was van een aantal jaren geleden. Eenmaal aangekomen in Mussidan hield de Tom Tom op met zeuren. Op de terugweg na een paar dagen bleek ik door mijn eigenwijsheid toch wel wat had omgereden. Dus zo stom is die Tom Tom nog niet. Een nieuw campingbord stond langs de weg vlak voor de weg naar de camping. Eenmaal op de camping aangekomen zag ik dat Jan jr met oordoppen in aan het grasmaaien was. Jan sr zag ik niet. Maar het geschuur vanuit de mobilhome maakte epiduidelijk dat hij daar aan het renoveren was. Na een warm onthaal ben ik als enige gast op een mooi plekje gaan staan. De camping was vrijwel gereed voor het aanstaande seizoen. Jan jr maakte nog enkele houten trekkershutten gereed want een groot aantal Engelse gasten aanwezig bij een bruiloft in t dorp zou komen overnachten. Helaas het liep wat anders omdat men de boeking had opgezegd. Een duidelijk bewijs daarvan was er niet. Vrijdagochtend en vervolgens elke ochtend erna hetzelfde ritueel. Ik werd bbq regennetjes rond 10.00 uur door Jan jr opgehaald met de auto om naar de heropende epicerie in het dorp te rijden voor krantje, eventueel wat boodschappen en espresso met croissant. Wat een campingservice! De epicerie is een aanwinst voor het dorp bleek ook wel van een enkele oudere dorpsbewoner die voorbij kwam en een praatje met ons maaktje. Overdag de Jannen klussen en s avonds een gezamenlijke maaltijd. Vrijdag een bbq in de regen. Maar met wat vernuftige oplossingen was het een gezellige avond. Ook Antoine een crieurNederlandse stukadoor die al 12 jaar in het dorp woont was erbij. Zaterdag avond de Jannen voor een etentje in St Jacques (Argentat) uitgenodigd. Het eten was prima ofschoon prijs kwaliteit en metname de fantasie van aangeboden gerechten wat scheef ligt. Wat aan de prijs voor het gebodene. Maar dat komt nog wel tot uitdrukking in mijn recensie in Tripadvisor. Zondag nog naar de markt waar een 8-tal kramen hun waren probeerden te slijten. En om klokslag 11.00 werd door Louis als een ware dorpsomroeper de laatste nieuwtjes medegedeeld. vertrekHij merkte op dat de Camping La Roche Canillac weer open is. En ik kon dat volop beamen! Daarna was het tijd om weer richting huiswaarts te gaan. Nog een laatste selfie voor het kantoor. Wat een leuke camping voor een zeer aantrekkelijk prijs van slechts 11 euro per nacht inclusief electra. Na wat aandringen mocht ik betalen en kreeg ik een mooie unieke rekening als een van de eerste gasten seizoen 2016. Dat er maar vele gasten mogen volgen. Ik kom er spoedig weer eens terug.rekening

Geen opmerkingen: