Pagina's

zaterdag 2 juli 2016

Bijzonder zaken

Eergisteren heb ik het afdekzeil van mijn zwembad afgehaald. En zoals cafe overzichtverwacht was het zwembadwater groenig door algengroei. De therapie er tegen is een chloorshock. Dus als oud chemicus heb ik geprobeerd de pH in te stellen en actief chloor toe te voegen in de juiste dosis. Daarna continue het water laten rondpompen. Nu na twee etmalen pompen en trolussentijds bijstellen van de pH en het aktief chloor niveau is Robby de zwembad schoonmaak robot in aktie gebracht. Het zal nog wel even duren tot het allemaal visueel helder is. Niet erg want de temperatuur is er ook niet naar om in het zwembad te plonzen. Vrijdagochtend heeft Joosje weer haar slag geslagen op de markt in Riberac. Een mand vol met groenten, fruit, vlees en vis. Daarna een bakkie gedaan bij ons stamcafe (Cafe du Palais). Het terras is een centrale ontmoetingplaats voor de locals. slakOok wij komen er nu elke keer veel van onze bekenden uit Cafe Pluche tegen. Daarna op de terugweg nog een foto gemaakt van een koren (stro)baal die er uitzag als een opgerold kleed in het veld. Ik vond het wel een bijzonder. Bijzonder was ook de slak die Joosje me liet zien. De slak was eitjes aan het leggen in de grond rondom de planten in het tuingedeelte. Niet de plek waar het hoort te gebeuren. De slak werd liefdevol naar het slakkenhotel verhuisd aan de rand van het terrein.

Geen opmerkingen: