Pagina's

donderdag 7 juli 2016

Pompen of ….

Mijn pogingen om het zwembadwater helder te krijgen door een chloorshock en zwembad reinrondpompen over zandfilter hebben niet zijn gewenste uitwerking gehad. Ook de hulp van zwembadrobot Robbie mocht niet baten. Het water bleef groen van de algen. Om te voorkomen dat ik er nog meer chemicalien in het water zou moeten  gooien heb ik besloten om het geheel leeg te laten pompen door een dompelpomp. Door het kleine debiet van de pomp duurt dat bijna twee dagen. En het laatste bodempje water moet je hozen. Kortom een hondenbaan in de zeer warme zon. Gisteren heb ik die klus afgerond onder het toeziend oog van Tia die op de kant stond. Vandaag gaat er 40 m3 schoon leidingwater in. Het zwembadwater kan djoopflesaarna opwarmen. Dat zal wel lukken want het is eindelijk hoog zomer geworden. Het wordt langzamerhand traditie om woensdagavond naar ons stamrestaurant Vertical in Verteillac te rijden. De tocht erheen is al een belevenis. Het is een van de mooiste routes in dit gebied. Mooi glooiend en met prachtige vergezichten. Ook het dorpje Bouteilles blijft zeer de moeite waard om door te rijden. Het was joopverteillac2gezellig druk op het buiten terras van het restaurant. Ook dit keer weer klonken er zomerse klanken van een zanger-gitarist en zijn maat op electrische bloemensologitaar. Ofschoon het menu er aantrekkelijk uitzag zijn we gegaan voor een gepimpte pizza. Je kunt voor 1 euro per ingredient extra ham, tonijn, etc toe laten voegen. Mijn pizza Espagnol met extra tonijn smaakte prima. Daarbij dronken we een heerlijk rode Perchamant wijn. Joosje nam van mij wat leuke foto’s. Dus dit keer sta ik wat extra op deze blog. En als extra een foto met bloemen uit eigen tuin en omgeving.

Geen opmerkingen: