Pagina's

maandag 4 juli 2016

Van deur naar tafel

Mijn rooie Vespa heb ik weer tevoorschijn gehaald. De accu moest wel Vespaopgeladen worden voordat ik de eerste start pogingen kon ondernemen. Ik heb vorig jaar niet op mijn scooter gereden. Maar met de nodige tussenpozen lukte het me om de Vespa te starten met de heropgeladen accu. Het blijft een mooi rood geval. En met huidige zomerse temperaturen is het aangenaam om er mee rond te tuffen. Joosje heeft een oude deur ‘ontdekt’ in de hangar. De deur kwam nu spijkerwat nadrukkelijker in het zicht omdat de voorraad oud hout van de vorige eigenaar vrijwel is opgestookt. Ik had het idee had om de deur te verzagen voor de open haard of naar het afvaldepot te brengen. Maar Joosje met haar enorme gevoel voor oude schoonheid wees me op het authentieke karakter van de deur, het zelf deur op schagengemaakte beslag en de spijkers. Volgens haar kan de deur van eiken hout wel eens een paar honderd jaar oud zijn. Ze haalt nu vakkundig de deur uit elkaar. Vervolgens gaan de losse planken en andere onderdelen naar Nederland. Willem zal er voor haar een tafel van gaan maken voor het nieuwe terras bij Joosje aan het Beijersche. Mooi toch dat we een Europa hebben met vrij transport van goederen.

Geen opmerkingen: