Pagina's

zaterdag 20 augustus 2016

Lang video mapping weekend

Afgelopen donderdag kreeg ik ineens de kriebels om weer eens aktief bezig te zijn met video mapping. Dus camper op juiste plek voor mijn huis op Les Cotes gezet. Beamer, laptop, luidstudiospeaker box en de nodige kabels de camper ingesleept. Daarna mijn video mapping suite ingericht. Tia volgde alles met een wakend oog. En dan maar wachten tot de duisternis invalt. Want met daglicht ben je nergens. Met wat geklooi kon ik de beamer in de juiste positie krijgen en een zeer groot videobeeld op mijn muur van het huis projecteren. Daarna nogal wat ge-eikel met de software en instelling op laptop zodat de beamer eindlijk het juiste beeld gaf. Tot in de kleine uurtjes bezig geweest. Dit alles was voor herhaling vatbaar. Zeker omdat ik de nieuwste mapversie van de video mapping software van Resolume gisteren geinstalleerd heb. Dus ging het koppel (Tia en ik) rond 21.30 de camper weer in. En uiteraard ging het allemaal wat soepeler. Alhoewel, Tia probeerde zich tussen mij en de opgestelde apparatuur te kruipen. En dat is mijn redelijk ruime camper toch niet echt ideaal. Maar na wat gewurm zaten we beide naar tevredenheid. En konden we los gaan. En vandaag ga ik naar een nieuw festival. Bij toeval ontdekt. Les Ronsenacales in uiteraard Ronsenac hier niet ver vandaan. Daar treden twee groepen op. Eerst Cum Jubilo met harp en zang. Deze groep had ik al eens eerder willen zien. En daarna om 22.00 Cie DMI met Quadrature een multi-media spektakel. Dans, muziek en beeld. Ik heb inmiddels via wat Googlen videos van deze groep gezien. Ze combineren zeer mooi wat avant-garde achtige jazz met dans en videomapping in oude gebouwen en kerken. Dus dat moet smullen worden. Hieronder een foto van Cie DMI en hun voorstelling.Quadrature©Odile Pellissier DMI

Geen opmerkingen: