Pagina's

woensdag 31 augustus 2016

Op de Hollandse toer

We zijn alweer een aantal dagen op de Hollandse toer. Tia is afgelopen maandag per vliegtuig naar Oslo gebracht. De reis verliep niet geheel dogsvlekkeloos. Ik moest een nood paspoort aanschaffen. Dit keer mocht ik niet van SAS op mijn verlopen paspoort op reis. Verder had ik de terugreis niet op dezelfde dag geboekt maar op vandaag. Niet eerder ontdekt. Maar met mijn SAS bonuspunten kon ik toch afgelopen maandag een extra ticket kopen. In het SAS magazine zag ik nog een advertentiefoto van een hond die wel heel erg sprekend lijkt op TIa. Maar de echte Tia zit nu weer hoog en droog in Tromso bij Gunn Berit. Tia was erg blij om haar te zien bij de uitgang van het vliegveld in Oslo. Ze sprong vele malen hoog achter elkaar onder het maken van de meest vreemde vreugdeTia en Gunn Berit geluiden. Dus voor mij was het weer afscheid nemen van Tia voor een 10 maanden tot het volgend seizoen 2017. Maandag heb ik de camper afgeleverd voor het herstel van de koelkast die niet meer op gas werkte. Vervanging van een gasklep bleek de oplossing. Ook het draaien op 220 Volt werkt nog niet. Aanstaande donderdag nogmaals voor een reparatie. Uiteraard stond een bezoek aan Jurgen op het lijstje. Nieuwste ontwikkelingen en ervaringen op gebied van video uitgewisseld. Bij hem zag ik ook een prachtige ‘tripod’ die vrijwel vlak op de grond kan worden gepvoorgerechtlaatst. Makkelijk als je laag bij de grondse opnamen wilt maken. Maar voor vooral geschikt om mijn beamer op te plaatsen die ik dan onder allerlei hoeken kan plaatsen bij projectie en videomapping. In de avond uit eten met de ‘zusjes Marjolijn en Arienne Burggraaf’ in het vertrouwde Il Delicato. Een voortrefflijke wijn werd voor ons geselecteerd bij de pasta en vleesgerechten. Het voorgerecht (zie foto) van Marjolijn was ook weer niet te versmaden. Het werd een gezellig smaakvol etentje. Inmiddels besloten een week langer in Nederland te blijven. Dan heeft Joosje voldoende tijd om de eerste fase van herstel werkzaamheden aan haar Pipo-kar te doen. De oogst van de vijgen en het maken van jam in Pillac wordt daarmee een week vertraagd.

Geen opmerkingen: