Pagina's

donderdag 4 augustus 2016

Via Pillac naar Anger en Reims

Dat is de vakantieroute die Natasja en Wino hebben uitgestippeld. Het Natasja kerkeerste reisdeel van hun woonplaats Zutphen naar Pillac en hun twee daags verblijf hier op Les Cotes zitten er nu op. Maandagavond wat vertraagd aangekomen. Dinsdag samen een bezoek gebracht aan het wonderschone kerkje en dorpje Siorac de Riberac.  Wellicht hadden ze zelf de ingang naar de kerk niet gevonden. Maar ik was er gelukkig bij. Daarna nog een mooi autoritje door Dordogne en Charente.Tijdens hun verblijf hebben ze heerlijk kunnen uitrusten met zomers weer. Natasja vooral in de schaduw en met een leesboek. Wino in de zon, zwembad en balletje afpakken met Tia. Verder hebben Wino en Natasja me uitstekend geholpen bij het verstaan en begrijpen van het Franse video interview dat ik opgenomen had met de 97 jarige Emile. Nu begrijpen we waar het over gaat en kan ik de eindmontage veel beter afronden. Uiteindelijk werTia bald duidelijk waarover hij vaak sprak. Namelijk maréchal-ferrant (hoefsmid). Die vervulde in die tijd een sleutelrol in het dorp bleek ons nu. Ter afsluiting van hun verblijf hier werd ik uitgenodigd voor een diner bij Le Pitaud. Ook nu weer heerlijk. Nu weten Natasja en Wino ook meteen hoe mijn stam resto er uitziet. En vanochtend was het weer uitzwaaien bij de poort. Nu ben ik enkele dagen alleen met Tia. Dan komen Edgar, Femke, Mats en Lotte. Die staan nu op een camping in de Dordogne. Ze vermaken zich best zo bleek uit een SMS van gisterenavond toen ze aanwezig waren op een dorpsfeest.Edgar FEmke en Mats Dordogne

Geen opmerkingen: