Pagina's

donderdag 15 september 2016

De oogst

Het oogstseizoen is begonnen op Les Cotes. Bij aankomst afgelopen vijgenzondag was het al duidelijk. Nu begonnen de vijgen aardig rijp te worden. Dus een dezer dagen is Joosje begonnen met het plukken van de vijgen. Ik help een bescheiden handje mee met het in stukjes snijden van de vijgen voordat ze gekookt worden. Inmiddels zijn de eerste Bon Mamam jampotjes gevuld. Er loopt nu een smaaktest die uit moet wijzen of een vleugje citroen toegevoegd moet worden voor de frissigheid. Ook de appelboom zit vol dit keer met grote appels. Misschien het gevolg van de goede mest en het prima weer. Inmiddels is de boom leeggeplukt en staan de appels in een mand te wachten voor verdere afwerking. appelsHet mooie weer is omgeslagen door een hevig storm en onweer. Het gevolg is dat er weer wat dakpannen aan de rand eraf gewaaid zijn. En buiten scheelt het meteen een jas. Dus maar wat binnen klussen. Ik ben begonnen met opruimen van mijn video studio. Inmiddels twee vuilniszakken vol overtollige zaken afgevoerd. De dikke gedrukte handleidingen van Adobe zijn al een aantal jaren niet meer in gebruik. En dat geldt ook voor een groot aantal andere electronica zaken. Mijn werktafel is nu afgestemd op het werken met mijn HPZ840 workstation. Ook heb ik mijn gezicht weer laten zien bij Cafe Pluche. Ik viel meteen met mijn neus in de boter want ik kon naaste bio eieren ook nog een biokip kopen. Inmiddels is de kip heerlijk door Joosje bereid en onder het genot van een lekker glas witte Bourgogne verorberd. Het was kip uit de oven met uitzicht op Montignac le Coq, het dorpje waarop we kijken vanaf de verandakip met uitzicht

1 opmerking:

Marthy zei

Prachtige vijgen, Joop, waar de jam lekker van zal zijn.