Pagina's

dinsdag 18 oktober 2016

Onregelmatig

Een groot aantal dozen vol met vijgenjam, vijgen op wijn etc ging vrijdag 8 oktober in de Fiat Doblo. Totale productie omvang van dit seizoen 40 kg. Verder werd de Doblo gevuld met andere zaken die terug moesten naar Nederland. Aan het eind van de middag ging ik nog even naar de SPAR kastvoor wat boodschappen. Eenmaal in St. Severin begon de Fiat Doblo onregelmatig te lopen bij wegrijden en had nauwelijks enig vermogen. Nog rond zes uur kon de monteur van de garage me vertellen dat het stotteren veroorzaakt werd door een slecht werkende bobine. Niet verantwoord om met de Doblo terug te rijden naar Nederland. Dus alles overgepakt in de camper. Sinds zondag 9 oktober weer in het Beijersche na een leuke tweedaagse rit met de camper waar de jam voorraad nu staat te pronken in de kast.  Aansluitend heb ik mijn jaarlijkse colleges gegeven aan de 2-3 jaars studenten van de WUR. Een iets mindere klik met deze groep dan vorig jaar. Maar dat kan ook aan mij gelegen hebben. Verder moet ik mijn presentatie wat gaan oppoetsen want de ontwikkelingen staan niet stil sinds ik gestopt ben met werken. Daarna afgelopen week deelgenomen aan het 46ste WEFTA (seafood(technology))congres. Dit jaar in Split (Croatie). Bijna 130 deelnemers uit 23 verschillende landen. Mooi om te zien dat deze bijeenkomsjoop vraagjet na oprichting in 1970 nog steeds bestaat en gegroeid is in kwaliteit en bezoekers aantallen. Ik voel me ook best trots dat ik een van de ‘eerste’ duwers ben vanaf 1977. Toen nam ik voor het eerst deel. Helaas heb ik weinig gezien van de stad omdat het programma dat niet toeliet. Nu weer terug op de Beijersche basis. Inmiddels plannetjes voor uiteraard bezoek (klein)kinderen en vrienden, musea bezoek en paar dagen naar Veenhuizen. We gaan weer ff zitten :) in Zoet en Bitter. Dus voldoende aktiviteiten om inspiratie op te doen voor het regelmatig schrijven van een blog.

1 opmerking:

Marthy zei

Nou, welkom in de Krimpenerwaard dan maar. Ik ben er ook net.