Pagina's

donderdag 24 november 2016

Eindelijk

Vrij snel naar mijn terugkeer uit Nederland hier in Pillac in begin November kreeg ik de eerste griepsymptomen. En al snel lag ik in mijn bed of hing in mijn stoel in de woonkamer om de griep het hoofd te bieden. No chance. Koorts, rillingen en gewoon ellendig voelen waren mijn lot. Geen enkele eetlust. Met water, sapjes drinken en youghurtjes eten kwamen ik de dagen door. Het spookte ook in mijn hoofd. Na een week begon ik op te krabbelen maar aan het eind van de herstelweek kreeg ik nog een mokerslag met een koorts en koude rillingen aanval. De lokale huisarts was bereid langs te komen. Uitgebreid  onderzoek bracht verder niets aan t licht. Mogelijk zei de Franse arts in uitstekend Engels met een fraai Frans accent: maybe somewhere deep antibioticadown an inflammation. Een antiobioticakuur werd voorgeschreven. Driemaal daags een poedertje oplosssen en drinken bij de maaltijd voor een periode van een week. Nog twee dagen en dan heb ik de kuur erop zitten. Inmiddels voel ik dagelijks de kracht terug komen. Eindelijk knap ik weer op. Maar motto is kalm aan en breek het lijntje niet. Wat ik wel weet is dat ik vijf kilo ben afgevallen en dat mijn spierkracht is afgenomen. Verder een ervaring rijker om te weten hoe het is als je alleen bent en ziek voelt. En mijn camperreis naar Portugal om  te overwinteren gaat uiteraard ook niet door.

Geen opmerkingen: