Pagina's

zondag 6 november 2016

Kretologie

Afgelopen week werd MAX 2016 gehuoden. Een jaarlijkse bijeenkomst van Adobe voor de creatievelingen onder ons. Digital designers en videofilmers. Meer dan 10.000 deelnemers met dagprijzen voor deelname van meer dan 500 euro.  Ik kon gratis de live uitzendingen volgen met Maxkeynote speakers in de stijl van de Apple bijeenkomsten en de korte bijdragen van een 25-tal gasten. Onvoorstelbaar hoeveel mensen vanuit de hele wereld deelnamen aan de internet live uitzendingen. Voor mij zat er een tijdsverschil van 8 uur tussen. Dus tot in de late uurtjes gekeken. Uiteraard kan je het nu ook nog eens rustig terug kijken via Youtube. Maar tijdens de live uitzendingen kun je ook chatten en krijg je mits je vraag opgevallen is ook een antwoord. Nu zijn weer veel Adobe Creative Cloud Apps geupdated in versie 2016. Voor mij met de verrekte langzame internet lijn hier in Pillac een kwestie van lange adem. Even snel up- or downloaden is er hier niet bij.

De kreten waren ook weer niet van de lucht. Hoe vaak ik niet hoorde hoe awesome iets was. Of dat het bijdroeg aan de workflow. Integration was was ook een favoriete kreet. En met cool of supercool doe je ook mee in deze wereld. En je moet vooral alles sharen want dan ben je lekker bezig. En bovenal wil je natuurlijk graag behoren tot de community want naar die wordt pas geluisterd. Maar voor mij was het bovenal genieten en heb ik steeds meer door dat voor mij Adobe Premiere Pro (video), Photoshop, Illustrator (design werk) en After Effects de tools zijn. Ik heb me in technische zin al heel veel eigen gemaakt. Maar dat creatieve proces blijft lastig. Het out of the box denken. Ik kijk daarom altijd met veel genoegen naar mensen die heel creatief zijn in deze community en voor mij een bron van inspiratie. Awesome!

1 opmerking:

Anoniem zei

Correctie: Het is kretologie!

MVG, Marjolijn