Pagina's

zondag 4 december 2016

Smakelijk eten

Gisteren avond was het weer zo ver. Na ruim een periode van circa vier buffaloweken  uiteten geweest. Het weekend menu bij het kleine Italiaanse restaurant La Trattoria in St. Severin was zeer aantrekkelijk. Vooraf een reservering gemaakt. En dat bleek achteraf nuttig. Alle 20 plaatsen in het restaurant waren bezet.  De jonge aardige eigenaar vertelt met veel enthousiasme over de gerechten op de kaart. Mijn keuze viel op mozzarella buffalo op een bedje van spinazie met gekarameliseerde pompoen blokjes. Voortreffelijk van smaak. Het hoofdgerecht was kip uit de oven. Drie mooie kipstukjes met bot gegaard in een prima saus met hele tenen knoflook, kappertjes en olijven werd geserveerd met Italiaans brood. Een glaasje rode wijn van Sicilie nam ik erbij. Ook dit was het eerste glas brood en kipwijn in ruim 4 weken. Ter afsluiting een home made tiramisu. Espresso na. Dat alles voor slechts 30 euro. Ik voelde wel aan het eind van de maaltijd dat mijn darmen behoorlijk aan het werk gingen. En rond negen uur reed ik terug naar mijn vesting in Pillac. Mijn huis was vanuit de verte te zien door de binnen en buitenverlichting in de heldere koude avond. Tevreden keek ik terug op deze verlate verjaarsdagsmaaltijd die ik me mezelf kado deed.

Geen opmerkingen: