Pagina's

maandag 20 februari 2017

Opnieuw installeren

Ik heb na zo’n lange afwezigheid altijd wel weer een dag nodig om me te installeren in mijn huis in Pillac. De autorit van Tours naar Les Cotes gisteren verliep voorspoedig na een uitgebreid ontbijt in het hotel. Eenmaal in de buurt van Pillac begon ik wat meer om me heen te kijken of ik nog rest dakpannenschade kon herkennen van een storm die een aantal weken geleden had gewoed. Niets van te zien. Eenmaal op de weg naar mijn huis kon ik al gauw zien dat alles er nog goed bij stond. Opluchting. Eenmaal op het terrein zag ik dat door de storm er wel weer de nodige dakpannen eraf waren gevlogen. Er lagen er zelfs twee diep in de tuin aan de achterkant. Ook ook enkele dakpannen die door de klusjesman Andre waren vastgezet waren er af. Deze dakpannen hadden door het vastzetten met ‘lijm’ ook een andere dakpan meegenomen. Binnen bleek dat de koelkast en vriezer enige tijd zonder stroom hadden gestaan. Gebruikelijk stroombreuk tijdens storm in Frankrijk. Gevolg de diepvriezer was gaan ontdooien. Dus tijd om koelkast en vriezer schoon te gaan maken. Ook trof ik bij de post een oproep aan om mee te doen aan de volkstelling 2Tia kast017 in Frankrijk. Een nog met de hand ingevuld formulier was afgeleverd. En tot tweemaal was al iemand langs geweest om het formulier op te halen. Verder werd ik onaangenaam verrast met een hoge water afrekening. In 2016 bijna 3 keer zoveel water verbruik als het jaar daarvoor. Wellicht dat het mankement aan de tuinwater sproeier tijdens mijn afwezigheid hieraan heeft bijgedragen. Dus nog eens even goed zoeken hoe dit kan. Over zoeken gesproken. Ik kreeg bijgaande foto van Tia genomen door Gunn Berit. Tia op zoek in een kast in Tromso. Ze duikt de kast in om van de schoenen van Gunn Berit een nestje te maken en zich daarop te installeren. Blijft een lief mal hondje.

Geen opmerkingen: