Pagina's

donderdag 23 maart 2017

Door welke deur?

Door welke deur zou mijn ‘date’ komen was de de vraag die me gisteren om 11.00 bezig hield. Hoe zou de persoon eruit zien die ik nog nooit ontmoet had. Ik had de date gemaakt via de site. Ik kende de naam ‘Le Crelle’ maar elke foto van de persoon ontbrak. welke deurEn daar ..… zwierde om 11.08  de deur open en keek een modern geklede vrouw van hooguit net in 40 me aan en vroeg met een charmante glimlach Monsieur Luten? Qui c’est moi sprak ik vloeiend. Ik mocht haar naar haar kamer volgen. Een chaotische ruimte met nogal sombere kleuren. Ofschoon ze het me niet aanbood ben ik maar op een van de stoelen voor haar bureau gaan zitten. Gezeten vanachter haar bureau kon ik haar gezicht nauwelijks zien vanwege invallend tegenlicht. Ik keek tegen contouren en stak mijn verhaal af. Rest was voor haar een routine klus waar nog nauwelijks passie aan de orde kwam. Ik mocht zuchten. Vele malen diep zuchten terwijl zij met haar stethoscoop over mijn rug gleed. Ze schreef de rekening uit en verzekerde me dat ik geen longontsteking heb. Wel kreeg ik tegen de kriebelhoest een ouderwets hoestdrankje voorgeschreven. Ik betaalde handje kontantje. Gerustgesteld verliet ik haar kamer. Ik onderweg naar de apotheek en zij wachtend op de nieuwe klant. Het was overigens de linker deur.

1 opmerking:

Marthy zei

Een afspraak met een charmante jonge vrouw en bovendien géén longontsteking, prima dag toch.