Pagina's

dinsdag 25 april 2017

Tussentijdse evaluatie

Het is inmiddels ruim 3 weken geleden dat ik een start maakte met het programma Keer Diabetes2 Om (KDO). Nu behoorlijk wat afgevallen en op een gewicht van schoon aan de haak van 74 kg. Dat was 84 kg in Joop 4 weken na kdoDecember vorig jaar. De griep en naijlen met verkoudheid etc heeft de eerste aanzetten gegeven tot gewichtsverlies maar de nieuwe levensstijl (geen koolhydraten aan (in) mijn lijf) heeft zeker zijn uitwerking gehad. Daarom maar even een foto van mezelf na 3 weken KDO. Taille omvang nog niet gemeten. Lijkt me nog iets te vroeg om daar al een afname te zien. Joosje heeft allerlei heerlijke recepten voor mijn KDO levensstijl uitgewerkt. Ik heb zelfs de indruk dat mijn smaak van voedsel verbeterd is. Veel van de verboden etenswaren mis ik absoluut niet. Wel mijn grote glas verse sinaasappelsap bij het ontbijt of tussendoor een lekker koud glas melk. Ik drink nu s morgens een borrelglaasje vol met sinaasappelsap voor het lekkere. Glucosewaarden in bloed voldoen op een enkele toegestane uitschieter na aan de norm. Maar ik had de gemiddelde glucosewaarde wat lager verwacht. Mijn aktiever bewegen doel is gestart. Stevig fietsen op hometrainer na opstaan is in opbouw. Maar daar hebben we nog een slag te maken. Ook schijnt stress van invloed te zijn op glucose niveau. De laatste weken zijn best wel stressvol geweest vanwege orientatie op (verre) toekomstige huisvesting in Nederland naast mijn plek in Frankrijk. Maar daarover meer in een toekomstige blog. Ook met het festival is weer een stap gezet. Willemijn Staal van Mijnerzijds, vriendin van Marlieke gaat als free lance grafisch ontwerpster het festival logo ontwerpen. Ook zorgt ze voor de ontwerpen van de posters en flyers. Tezijnertijd komt er ook een canvas banner met naam festival erop. Die banner kan dan bij het buitenhek gehangen worden. Dan kunnen de bezoekers de plek herkennen. De Ukuladies, een van de groepen op het festival hebben een nieuwe clip gemaakt van hun herkenningsong. Die zullen ze zeker laten horen op 5 augustus 2017. Hier alvast de videoclip.