Pagina's

dinsdag 20 juni 2017

De 24 uur van …

Le Mans is wel bekend bij iedereen. Daarentegen zal mijn 24 uur van Pillac-Beijersche minder bekend zijn. Daarom hier mijn relaas van de camperrit beginnend afgelopen zondag rond 17.00 en eindigend op maandag rond 20.00 uur. Zondag namiddag reed ik de kop van het traject eraf. Weer overnacht tijdens een pitsstop bij de huilerie in Availles en Chatellerault. huilerieTot bijna 23.00 buiten de camper gezeten. Gelukkig was het koel geworden in de camper zodat ik van een goede nachtrust kon genieten. En daarna om 08.30 maandag weer achter het stuur. Bij Tours richting Rouen en ja hoor daar scheurde eenmaal voorbij Le Mans de ene na de ander Porsche, Ferrari etc mijn camper voorbij. Een grote stroom van voornamlijk Engelsen in hun dure sportautos met open dak waren op hun manier de 24 uur van Le Mans aan het afbouwen. Normaliter is deze autoroute een oase van rust. Nu een grote racebaan. Zelfs aan het 24 uureind was er filevorming bij de tolpoortjes. Het tolweg personeel hielp de Engelsen om snel hun creditcards in de automaat aan linkerkant van de auto  te stoppen zodat ze weer verder konden racen. Helaas bij Rouen werd het een relatief grote puinhoop omdat de Fransen een van de rijstroken in de tunnelbuis hadden afgesloten. Waarom weet ik nog steeds niet want er werd geen kip gedaan op de afgezette weg. Eenmaal 100 km na Rouen trad de rust in op de weg. De Engelsen trokken door richting Calais en ik richting Amiens. Het logo ontwerp van de 24 uur van Le Mans, veelvuldig aanwezig op alle sportautos was het enige dat ik mooi vond aan deze race.

Geen opmerkingen: