Pagina's

zondag 18 juni 2017

Op herhaling

Gisterenavond was er in het oude klooster van Ronsenac wederom een multimedia voorstelling. Vorig jaar had ik hier ook een voorstelling bijgewoond. Toen ik het programma in mijn handen kreeg na aankoop van het toegangsbewijs realiseerde ik me pas dat het om dezelfde voorstelling ging. Dat had ik niet opgemerkt bij de vooraankondiging. De dmultimediaame aan de kassa gaf dat sommige elementen nieuw waren. Ik denk echter dat 98% van de voorstelling hetzelfde was. Zelfs de persoon die de muziek gecomponeerd had zag er identiek uit. En de dame verantwoordlijk voor de ‘videomapping’ was wederom in hetzelfde gekleed. Al met al aardig om voorstelling nogmaals te zien maar genoeg is nu genoeg. Wil je een video zien van de hele voorstelling klik dan hier. Wel liep ik toevalligerwijs drie Nederlanders die ik ken uit Aubeterre tegen het lijf. In hun gezelschap was ook een kunstenares woonachtig in Villebois LaValette aanwezig. Ze bleek veel experimentele videos te maken. Mogelijk gaan we wat samendoen. Zij heeft geen toegang cq kennis van Adobe After Effects waarmee ze graag aan de slag zou willen gaan. Ik sta weer op het punt om even terug te gaan naar Nederland. Aanstaande vrijdag is de 2de terugkomdag van de Keer KarnemelkDiabetes Om groep. De andere leefstijl, geen of minimaal koolhydraten meer in de voeding, is wat mij betreft volledig ingeplementeerd. Het dalende lichaamsgewicht is wat aan het stabiliseren. De taille omvang was bij 1ste terugkomdag al 6 cm afgenomen. Het bloedglucose niveau blijft schommelen rond de 10 mmol/liter. Via de Facebook groeps-pagina houden de leden elkaar wat op de hoogte over het wel en wee. Zo heb ik nu in Frankrijk een soort karnemelk gevonden. De gefermenteerde melk lijkt wel wat op karnemelk kwa verfrissende smaak. Maar de de kleine deeltjes in de melk zijn ondanks goed schudden iets minder aantrekkelijk. In Nederland kan ik ook nog zaken aanschaffen voor het festival. Er zijn nog extra stoelen nodig. En wellicht is een geluidsmengtafel met 2 boxen ook nog een investering die gedaan moet worden. Huren van een installatie hier is relatief duur en lastig omdat het geheel in Perigueux opgehaald moet worden.

Geen opmerkingen: