Pagina's

dinsdag 13 juni 2017

Voorprogramma

Gisterenavond weer eens een vergadering van de programma commissie van Cafe Pluche bijgewoond. Het duurde weer ellenlang. Maar het positieve is dat ik ook van Cafe Pluche wat steun kan verwachten bij de organisatie van het Festival Entrecote. Ik mag zelfs de website en Facebookpagina van Cafe Pluche gebruiken om daar het festival ook aan te kondigen. Verder willen wellicht enkele vrijwilligers van Cafe Pluche helpen bij de verkoop van de hapjes en drankjes. Ook heb ik het festival aangemeld bij Sacem, een soort vergelijkbare organisatie als BUMA-STEMRA in Nederland. Daarmee kan ik gedonder voorkomen in verband met buhnerechten en belasting etc. Ik krijg de formulieren voor een kontrakt toegezonden. Zal me benieuwen hoeveel het gaat kosten want men wilde meteen weten circushoeveel groepen er op treden en wat hun gage was. Vanmiddag zag ik tijdens boodschappen doen dat er in Montmoreau een relatief groot circus is neergestreken met een grote tent. Echte wilde dieren zag ik niet. Een paar lama’s liepen braaf te grazen op een nabij gelegen veld. Je vraagt je af of een dergelijk circus bestaan nog loont. Maar het zal ook wel te maken hebben met de liefde voor dat vak waarom mensen hiermee de boer op gaan. Of zou het aan voorprogramma liggen dacht ik toen ik de foto’s nog zag hangen van de dames en heren Franse politici vlak bij het circus.politici Misschien treden zij op in het voorprogramma met vuistje drukken. Of zijn ze de clowns van het circus. Wie weet. Ik ga in ieder geval niet kijken. Ik heb al genoeg om te lachen om het Nederlandse politieke circus.

Geen opmerkingen: