Pagina's

vrijdag 10 november 2017

Hier of daar

Het is bijna 3 maanden geleden dat ik een blog schreef. Het betrof toen de Mats pannekoekevaluatie van het mooie eerste muziekfestival op mijn terrein in Pillac. Nu zijn we aangeland in november en ga ik maar weer eens een blog schrijven. In de tussen liggende tijd van 3 maanden is er veel gebeurd. Zo heeft inmiddels de overdracht van mijn aangekochte huis in Barsingerhorn plaatsgevonden. Ook is de inrichting van het huis behoorlijk gevorderd. Uiteraard veel IKEA spulletjes. En bovenal woon ik er naar tevredenheid. Rustige en mooie omgeving. En de kleinkinderen op 750 meter loopafstand. Mats is inmiddels 6 jaar geworden en het was Lotte pannekoekgenieten van zijn verjaardags feest. UIteraard is het leuk dat we elkaar nu wat vaker zien als familie. Zo kwamen Mats en Lotte al gauw eens een pannekoek eten. Joosje is al begonnen met opknappen van de tuin. Ook bij toeval weer een aardige klusjesman Twan ontmoet die mee zal helpen bij de realisatie van een nieuwe tuin

Na de zomer vakantie is Tia weer terug naar Tromso gegaan. Helaas zal ik naar verwachting haar nooit meer zien en gedurende de zomermaanden bij me Tia in camperhebben in Frankrijk. Tia heeft een ander tehuis gekregen in de buurt van Tromso bij voor mij onbekende mensen. Het blijft enorm verdrietig voelen. Een gemis en helaas was deze oplossing van een ander tehuis in mijn ogen onnodig. Maar ik was in deze teveel afhankelijk van een ander die het voor het zeggen had.

Dit jaar zal ik ook voor het eerst in de wintermaanden in Nederland blijven en ga pas in de loop van volgend voorjaar weer terug naar Pillac. Inmiddels probeer ik hier aan mijn dagelijks leven invulling te geven met mijn hobbies. Inmiddels aangemeld bij Schagen FM tijdens hun open dag. Een lokaal radio station waar men ook aan video doet. Aan de programmacoordinator heb ik een drietal ideeen aangeleverd voor programmas. Ik ben nu in afwachting van een aantal zaken alvorens ik er invulling aan kan gaan geven. Voorlopig ga ik wat korte nieuws reportages maken. Dus camerawerk, interviewen en editten staan op het menu. Aankomende woensdag ga ik een verslag maken over de audits van kinderen die zich aangemeld hebben om als kinderburgemeester van Schagen te willen optreden. Dus voorlopig is het plan om half jaar in Nederland en een halfjaar in Frankrijk te zijn. Dus ik ben hier of daar.

Geen opmerkingen: